Manligt.se Bloggen

Badmode

Ibland när man surfar in på Aftonbladet eller någon annan kvällstidning så får man läsa och se hemska reportage om anorektiker.

Samma tidning kan mer eller mindre samtidigt använda bilder på framförallt unga trådsmala tjejer/kvinnor i ett reportage om exempelvis badmode. Att säga huruvida personerna på bilderna lider av anorexi eller annan ätstörning är dock mycket svårt att säga eftersom jag inte känner till dem. Jag vågar dock påstå att jag med blotta ögat ofta ser bilder på personer med ett BMI-värde långt under för vad som anses hälsosamt.

Nyheter skapar nyheter.

What goes around comes around.

Andra bloggar om: , ,

juli 21, 2008 - Posted by | Mode | , ,

2 kommentarer »

  1. Tycker mycket om din blogg. Jävligt bra balanserad mix av inlägg. Och du lägger trevliga perspektiv på det.

    Kommentar av intefanny | augusti 21, 2008 | Svara

  2. intefanny> denna kommentar smickrar mina sinnen och får mig till att ta och skriva ännu ett jäkla inlägg. Håll till godo och have a very nice weekend.

    Kommentar av manligt | augusti 22, 2008 | Svara


Kommentera

