Manligt.se Bloggen

En Breitling man vill ha

Hur mycket kan man lägga på en klocka?
Det beror självklart på hur stor ens plånbok är. Själv går jag nu i tankarna att handla en Breitling Navitimer från Klockgiganten.com.
Priset är ett par tusenlappar under butikernas och jag kan köra på månadsbetalning.
Andrahandsvärdet på en sådan klocka är dessutom ganska högt.
bild-breitling-navitimer.jpg

En annan snygg klocka de har är klassikern Omega Seamaster Proffesional. Även den till ett bra pris.
bild-omega-semaster.jpg

Jag återkommer med besked om vad det blir för klocka i slutändan.

/Big Apple

Andra bloggar om: , , , ,

december 20, 2007 - Posted by | Mode

9 kommentarer »

  1. Akte Er för Klockgiganten.se. Jag har blivir grundlurad där, dom hävdar tom att jag inte köpt klockan där! trots kvitto och klockan på armen.

    Kommentar av Håkan | januari 22, 2008 | Svara

  2. Jag skulle nog i ditt fall köpa klockan hos aukt. återförsäljare trots att det blir lite dyrare, säkerheten gör det värt priset. Själv går jag i tankarna om att köpa en Breitling Avenger Skyland, eller en Bentley 6.75(men den räcker inte pengarna till…)

    Själv kommer jag def. gå till aukt. ÅF när det gäller en sån dyr klocka som Breitling.

    Lycka till med ditt val.

    Kommentar av Jurgen Gurkburk | februari 4, 2008 | Svara

  3. Håller med dig Jurgen, men det är lätt att vara klok i efterhand, min Breitling sparade jag ca 4000 kr på att köpa genom klockgiganten, men så här i efterhand har jag ju förlorat 30000 kr, plus en massa jobb med ARN och polisanmälningar osv osv. Har efter några insändare fått många mail av kunder som råkat ut för samma sak, ogiltiga garantier inga serienummer osv osv. Gå till en aukt återförsäljare!!

    Kommentar av Håkan | februari 25, 2008 | Svara

  4. Hej
    De kan vara bra att veta att enligt Breitling själva är 99% av dom klockor som säljs på nätet falska detta står att läsa på deras hemsida så mitt tips är att absolut vända sig till en seriös återförsäljare det kännar man på även om priset är högre men som sagt låter det för bra för att vara sant så är det ofta inte sant för att ta ett ex. om en klocka kostar 20.000:- i en uraffär kan den av naturliga skäl inte kosta 15.000:- på nätet tänk på detta så slipper ni bli lurade jag menar har man planer på att köpa något speciellt så tror jag att dom flässta är beräda att betala de rätta priset lycka till med kommande köp.

    Kommentar av Andreas | maj 4, 2008 | Svara

  5. Klockleverantörerna vill att ni ska vara rädda från att handla på nätet, eftersom de fölorar kontrollen på sina produkter när företag börjar sälja de på nätet men sanningen är att de är klockleverantörerna som är de stora skojarna med falska rykten på sina hemsidor osv, de försöker stoppa fri konkurrans som ska råda inom eu och försvårar den.

    Självklart finns det skojare på nätet men tänk på att de som har fått klockor utan serienummer inte beror på nätbutikerna utan de klockorna har blivit utsatta för mekaniska ingrepp gjora av de auktoriserade urmakarna som bland annat Breitling har. Vad säger de om seriositeten hos dem? En liten tankeställare där kanske.

    Om Breitling och många andra accepterade Internet skulle alla dessa problem med garantier, serienummer osv försvinna. Eftersom de inte accepterar nätsäljare så bryter de sammtidigt mot EUs lagar.

    De är butikerna som behöver dölja sina nummer eftersom de inte får sälja till nätbutiker. Kolla med butiken att ni får garantier, serienummer osv om ni köper på en nätsajt.

    Kommentar av Fredrik | juni 28, 2008 | Svara

  6. Men hur kan man påstå att klocktillverkaren säger att 99 procent av sina egna klockor som säljs på nätet är falska??? Är du helt korkad i huvudet eller????
    Självklart vill ju dem sälja så mycket klockor som det går att göra, För de spelar det ju absolut ingen roll om en nätbutik eller vanlig auktoriserad urmakare med fysisik butik. Klockförsäljaren tjänar ju på att fler säljer deras klockor! Men definitivt inte på att det finns massa kopior i omlopp! Så släpp ditt jävla skitsnack om fri konkurans asshole!

    Kommentar av Jocke | maj 26, 2009 | Svara

  7. har köpt från uret.se jag är övertygad om att när jag får den, kommer den att vara äkta! och att det inte kommer att vara några problem för mig att få den service från auktoriserad återförsäljare jag är berättigad till!!

    Kommentar av fredrik | september 18, 2009 | Svara

  8. men jag återkommer med mer info när jag har klockan i handen 🙂 och fått den kollad av en auktoriserad återförsäljare. tänk vad kul det skulle vara att gå omkring med en replica för 30000:- haha

    Kommentar av fredrik | september 18, 2009 | Svara

  9. Om man skall köpa en Breitling så skall den köpas av aukt butik samt betala den kontant alltså inte på avbetalning. Sedan skall man räkna in försäkringspremien på några tusen om året och lite service 2 år samt mínst 5 år service då man demonterar hela verket.
    Att äga en Breitling är lite som att körA Ferrari.

    Fan av Breitling har själv en Super Avenger stora modellen vit botten med index visare.

    Kommentar av Anonym | november 12, 2011 | Svara


Kommentera

