Manligt.se Bloggen

En stor man har gått ur tiden

Ingmar Bergman har avlidit, 89 år gammal. Mina minnen från hans verk kommer att följa med i resten av mitt liv.

Jag tänker då speciellt på Fanny och Alexander som jag har sett många gånger om. Oförglömligt är när Börje Ahlstedt i filmen pruttar på ett levande stearinljus mitt framför ögonen på barnen. – Nu ska farbror Carl bjuda på ett helvetes fyrverkeri.

Ingmar Bergmans sista långfilm blev precis som han sa vid tillfället just Fanny och Alexander.

Källa: DN.se & SvD.se

/Big Apple

Andra bloggar om: , , ,

juli 30, 2007 - Posted by | Kändisar

2 kommentarer »

  1. livet är både upp och ner. Men lite för mycket så tätt inpå. Ha en bra dag.

    Kommentar av sonjabirgitta | juli 30, 2007 | Svara

  2. […] För övrigt så borde jag som alla andra blogga om Ingmar Bergmans bortgång, men jag väljer att skicka er till tidningarna istället och till en kompisblogg. […]

    Pingback av IFK Göööööööteborg « Att separera | juli 31, 2007 | Svara


Kommentera

