Manligt.se Bloggen

Självmord

För ca 4 år sedan, på alla hjärtans dag, satt jag på ett tåg i södra Sverige. Plötsligt stannar tåget och står still en lång stund innan vi får besked om vad som inträffat…

En man hade hoppat ut på spåret och lyckats med sitt självmord. Det kändes inte kul att uppleva det som passagerare och hur konduktören mådde kan jag bara tänka mig.

Nu står det i tidningarna om en fördubbling av antal självmord längs med våra järnvägar.

Läs mer om det på Svd.se

/Big Apple

juli 26, 2007 - Posted by | Övrigt

1 kommentar »

  1. Min bror är en av alla dem 16 personerna… Tack och lov så var det inte ett passagerar tåg. men dock en lokförare och två tim vikarier blev drabbade. Har pratat med lokförararen om detta och det är sjukt hur många människor som tar sitt liv på detta sättet. Allmenheten har ingen som helt aning om hur vanligt det är. Något att tänka på innan man över väger att bli lokförare. Själv så skulle jag aldrig kunna sätta mig på ett tåg i nu läget.

    Kommentar av Amalia | juli 29, 2007 | Svara


Kommentera

